söndag 17 mars 2013

Stickfest i väst...


Har jag och grannen varit på idag. Workshop i Skuggstickning/Japansk stickning med Janette Millbom. En fantastisk teknik med häftiga effekter. Att man kan göra så mycket med bara räta och aviga maskor! Så egentligen var det väldigt lätt - meeen ändå så svårt. Hjärncellerna fick verkligen arbeta och det är definitivt inget sticke framför TV:n eller å prata samtidigt, iallafall inte nu i början. Grannen och jag får stötta varandra i det fortsatta arbetet med detta. 
 
En god lunch och en vända på "Torget" för att klämma och känna på garn var ju givet. Sen är jag riktigt stolt över mig själv att jag lyckades hålla mig och bara köpa en (!) härva garn! och så fina vovvar att sy fast på hundtäckena jag syr till dotts vovvar.

Imorgon har jag tagit ledigt och dagen är vikt till att tillbringa i syrummet och lite skuggstickning.

Anita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...