torsdag 18 april 2013

Marknad och smygmaskor...

Äntligen tycks våren ha kommit, åtminstone i min del av Sverige.
Ett säkert tecken är vårmarknaden i stadens centrum. Det finns en sak jag alltid (har gjort i 25 år) handlar på marknaden och det är kryddor från Borgeby Kryddgård OCH SÅ STÅR DEM INTE DÄR DENNA VÅREN!!!! Inte heller syntes hon till som gör gudomliga munkar. Så denna marknad var inte mycket att ha tycker jag. Nu får jag beställa mina kryddor på postorder istället!

I lördags hamnade jag tack vare grannen på "bibblan" där smygmask virkning var temat på dagens stickcafé. Hade inte hört talas om tekniken tidigare och det är alltid roligt att lära nytt. Och det var roligt! Det är egentligen fantastiskt vad man kan göra med en smygmaska beroende på var man sticker ner nålen.
Det blir väldigt täta vantar tex med denna teknik, lite som stickningens tvåändstickning.
Efter avslutad "kurs" åkte vi, grannen och jag, direkt och köpte boken. På bilden syns den speciella virknål man använder om man vill se ut som ett proffs, annars går det lika bra med en vanlig virknål också. Fast virknålen följde med boken.
 
På stickorna sitter en opsa sjal med några varv spetsstickning kvar. När den är lagd för blockning ska jag fördjupa mig mer i smygmaskornas värld.
 
Torsdag är en härlig dag för det är ju fredag dagen efter! Och denna fredag åker vi ner till Malmö igen och hälsar på sonen.
 
Anits


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...