fredag 12 oktober 2012

Minisemester...

Förra helgen, torsdagkväll-lördagmorgon var vi iväg på en lite minisemester. Vi tog båten från Göteborg till Kiel. Nu är ju den båten inte något nöjespalats direkt men lite god mat och ett avbrott i vardagen - mer begär vi inte. Båten lägger till mitt inne i Kiel så man har nära till gågatan och ett stooort shoppingcentrum. Och även till ett litet ölbryggeri mitt i stan som serverar deras goda färsköl. 
 En "busshållplats" inne i bryggeriet

Och förutom allt flytande godis vi inhandlade så blev det lite (?) garngodis också. Hittade en affär som sålde Lana Grossa garner, där de flesta nystana kostade drygt 3 euro. Hittade också en tygaffär med massor av lapptäckstyger men där kunde jag inte bestämma mig så det fick bli en bit laminerat tyg.
Allt som allt är jag nöjd med resan förutom att jag också fick med mig hem en j-a aggressiv bacill så jag har legat däckad hela veckan:((
 
Anita från sängen

2 kommentarer:

  1. Det var ju inte kul att höra att du blivit sjuk. Jag kan bara önska dig snar tillfriskning. Men vilka härliga garner du köpt. Jag känner att det är dags för lite nytt här också.
    Krya på dig-kram!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du är frisk nu! Härligt med minisemester och hjälp va fina garner du har köpt! Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...