söndag 7 oktober 2012

Lite av varje..


Sista semesterveckan var vi ju i Funäsdalen och vandrade. Även om vädret kunde ha varit bättre så känner vi oss nöjda med veckan. Vi bor bekvämt i stuga och så gör vi dagsturer på 5-10 km. Vi trivs med lugnet och tystnaden omkring oss och hundarna trivs att få vara ute så mycket. 
Snön låg fortfarande kvar på sina ställen uppe på fjällen. Det har vi inte varit med om de år vi har varit där. Det har varit så kallt hela sommaren så hjortronskörden uteblivit.
 Milou och Lennon väntar på fikapaus utanför en gammal stuga där gruvintendenten bodde när gruvorna var i drift mellan 1600-mitten 1800 tal.
Längst in i denna murtunnel finns en av alla gamla gruvor. 
I bilen både på väg upp och på väg hem och på kvällarna i stugan stickade jag mössor och ett par vantar för att skicka till Hjälpstickan. Vantarna har jag tovat i tvättmaskin. Garnet heter Sarek och låg och dammade i min garnhylla. 
Idag har jag sytt en beställning av en hundgodispåse. Påsens tyg är i vaxat tyg, tänkte det skulle vara lätt att torka ur påsen. Har använt mönstret från den nya Tilda tidningen jag köpte i somras.

Anita

2 kommentarer:

  1. Milou ser tuff ut på första kortet, en riktig "fjällräv". De fina mössorna blir helt säkert uppskattade när de värmer i vinter. Hudgodispåsen är alldeles för snygg. Jag skulle själv kunna tänka mig en större variant för mjölk, ost, frukt och annat man bär med sig hem från affären. Nu hoppas jag att du får en bra vecka.
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga semesterbilder ocj vilka gosiga mössor! de kommer säkert att värma gott i hallandsvinden. =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...