söndag 28 oktober 2012

Hjälpstickan..

Skall till Göteborg imorgon på ett kontrollbesök och tänkte då passa på att besöka Deisy Design som förutom att sälja fina garner även tar emot stickat för vidarebefodran till Hjälpstickan. Så nu har jag packat ett litet paket med några mössor, vantar och en halsduk/sjal som jag hoppas skall värma någon i vinter.
För ett tag sedan hittade jag ett garn på Röda Korset Kupan som jag inte visste riktigt om jag tyckte om eller inte men köpte iallafall. Nu har jag stickat en halsduk av garnet och blev riktigt nöjd. Det blev dot tydligen också för hon la beslag på den omedelbart:) Tur jag har 1 hg till så jag får en egen men jag syr nog ihop till en tub istället.
 Jag la upp 40 maskor och med stickor 8 stickade jag räta maskor tills garnet tog slut, dvs 1 hg.
Nu ska jag masa mig upp till syrummet där jag tänker tillbringa resten av söndagskvällen.

Anita

2 kommentarer:

  1. Fina mössor och vilken vacker sjal. Jag tror du passar i den, den är din färg. Mitt gråa hår och brunt gör sig inte något vidare. Ja, hunden är helt fantastisk, jag är störtförälskad!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...