torsdag 23 augusti 2012

Återbruk..

Ett av fynden jag hittade på Kupan var ju två trasmattedukar. Dessa har nu blivit två kuddfodral á la Ernst. Ja ni som har tittat på Sommar med Ernst vet att han gjorde två stora sittkuddar av trasmattor.
Men nya kuddar innebär att nytt sofföverdrag behövs också. Det håller jag nu på att skära till, skall sy mitt första lapptäcke hade jag tänkt mig. Också det i återbrukets tecken. Har rensat garderoberna här hemma på gamla jeans så får vi se hur långt de räcker annars blir det en tur till Kupan igen.

Att sköta 6 vuxna hundar och 2 10-veckorsvalpar tar sin tid, så inte mycket har blivit gjort denna första semestervecka. Men på lördag byter vi - dot kommer hem från Grekland och vi åker.

Anita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...