fredag 6 april 2012

Vantar i minut och parti...

Flera par vantar har blivit färdiga, det har bara varit lite trögt att få fram kameran och fota, men nu så..
Pippivantarna blev favoriter direkt, vill nästan inte sluta använda dem trots att de är för varma:)
Garn: Sandnes Fritidsgarn, 2 vita, 1 röd, 1 blå
Stickor: 4 mm
Mönstret hittade jag hos jennyovovvarna
Enkla basvantar i Järbo Raggi där jag stickat med stickor 3 mm för att de ska bli täta och varma. Insidan ruggar jag upp med hundkardan. Till de bruna gick det åt knappt 100 g, de vita har längre skaft = mer garn. Ett par grå har också blivit färdiga - de flyttade innan kameran kom fram.
Har (hade) en halv hundtröja klar när jag provade den och den var bara så.....dålig. Riva upp till halskanten och börja om men nu verkar det mycket roligare att plocka fram en annan stickning istället, tom något gammalt ufo verkar roligare.
Långfredagseftermiddagen tillbringar vi på Laxbutiken i Heberg och deras Påskbuffé så det blir lax på tvären och längden och korsan och tvärsan.
Ha en trevlig långfredag!
Anita

4 kommentarer:

  1. Fina vantar, Anita. Och det kan behövas den här kalla påsken. Vad smart att rugga insidan med hundkardan, det ska jag komma ihåg. På måndag ska jag till Laxbutiken med släkten, hoppas det finns lite kvar av påskbuffén då.
    Må gott!

    SvaraRadera
  2. Mycket fina alster du gjort.

    SvaraRadera
  3. Ja, du Anita, jag fattar det inte heller. Och det blir väl bara värre och värre :-)
    I går blev Mika jagad av 5 små Paris Hilton-hundar, det såg rätt så dråpligt ut. Hon var kopplad och sprang bredvid när jag cyklade. När jag stannade och vände mig och och sa BU! till de små rackarna blev de alldeles förskräckta, vände tvärt och satte fart mot sina hussar och mattar.
    Hoppas annandagpåsk blir en fin dag hos dig!

    SvaraRadera
  4. my pettersson (my.pettersson@elev.jallaskolan.se)9 april 2012 kl. 16:02

    Hej!
    Såg buröverdarget du hade gjort i ett inlägg tidigare i bloggen, vill du möjligtvis dela med dig av mönstret om du har något? :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...