torsdag 28 april 2011

Lacy Bactus...

Nu var den blockad och klar min "rumphuggna" Lacy Bactus sjal. Retligt nog tog garnet slut sista 2 cm så det fick bli lite konstiga "ändar".


Som alltid är det svårt att få fram rätt färger, antingen blir det för ljust eller för mörkt. Men den undre bilden är nog mest lik.


Jag doppade den faktiskt hastigt i vatten med sköljmedel och det stickiga försvann nästan. Nu får den ligga till sig till hösten.


Hittat en pensé med, i mitt tycke, otroligt härliga färger. Har aldrig sett en sådan förut.


Anita

3 kommentarer:

  1. Ja, det där med att få rätt färg på bilderna är inte det lättaste, det kan ju bli så missvisande. Fina sjalen hoppas jag kommer till stor användning. Fin valborg önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, det garnet kan vara lite rivigt. Tack för tipset. Har två jag ska testa doppa. Och färgen är snygg, vilken bild som är närmast.

    SvaraRadera
  3. Snygg sjal! Hoppas den kommer till användning. Kan ju vara skönt att ha över axlarna en ssval sommarkväll!
    Vilken färgkombination på penséen! Jätteläcker.

    Ha nu en skön avslutning på helgen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...