fredag 11 mars 2011

Vinter eller vår?

Snö, sol, regn och blåst om vartannat. Man tittar ut och ser solen, aha hundpromenad, på med kläder och ut.... man hinner i bästa fall ett kvarter så börjar det regna eller snöa. Kanske inte helt fel att ha fått en ny mössa färdig.
Svårt att fota mössor, man skulle ha ett skylthuvud. Nu fick en ljuslykta agera huvud. Mönstret hittade jag Här. Kanske inte riktigt min stil på mössa men lite förnyelse skadar inte.
Ett till par tovade vantar har också blivit färdiga, likadana som de förra.
Nu sitter jag och funderar på om jag skall våga mig på att sticka efter ett engelskt mönster, det har jag aldrig gjort tidigare. Funderar på en Lacy Baktus som inte verkar alltför svår.
Anita

4 kommentarer:

  1. Fin mössa och mössor behövs i det här konstiga vädret. Lacy Baktus måste jag googla på. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Gillar din mössa, färgen och det fina flätmönstret, så snyggt :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...