torsdag 3 mars 2011

Tova vantar...

Inspirerad av andra som tovat vantar hittade jag ett mönster på tovade vantar i Sarek (som jag har ett antal nystan att sticka upp). Har nu precis tagit ut dem från tvättmaskinen och woow det fungerade. Nu ska de torka så kommer bild imorgon. Så mina resterande 6 nystan Sarek får väl bli tovade vantar:)

En affär (ej garnaffär) i stan säljer garn billigt och jag som bestämt mig för att inte köpa på mig garn utan att veta vad det ska bli! Så nu letar jag mönster!! M&K Eco Ull mix 19 kr, Fame Trend 65 kr och Sarek 30 kr tycker jag är billigt, framförallt de två första är intressanta. Så tips tages tacksamt emot.

Några nystan Eco Ull köpte jag iallafall till en mössa som jag nu skall påbörja.

Anita

2 kommentarer:

  1. Fame kan du ju kolla på Drops sina mönster..Fabel har samma stickfasthet :))

    SvaraRadera
  2. Visst är det spännande när man öppnar luckan efter en tvätt och ser att, jaaa det funkar ju!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...