torsdag 24 februari 2011

Från sockträsket till mössträsket....

Nu tycks jag ha fastnat i att göra mössor, mössor och mössor. Men det är klart man måste väl ha en mössa när det blåser, en när det är kallt, en när det är varmt, en när man är glad, en när man är ledsen, en till hundpromenaden, en till stadsturen osv eller hur.Den blå stickade jag i JG Naturgarn, stickor 10. Snabbstickad och redan en favorit.
Och här har jag stickat i M&K Sarek. Mönstret hittade jag hos Ulrika på stickamera.

Bägge garnerna är gamla Traderavinster, tänkte försöka minska på garnlagret lite.

Anita

6 kommentarer:

  1. Det är så kallt att man behöver många mössor!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt filosofi när det gäller mössor. En för varje dag och tillfälle, typ! Och så blir det ju alltid en och annan som blir mest använd.

    SvaraRadera
  3. jobbar också på att minska garnlagret och det är en utmaning i sig faktiskt. Vad kan jag hitta på med det jag redan har.Massor av idéer dyker upp och det är kul. Jag gillar den blå mössan jättemycket. Den är hur fin som helst.

    SvaraRadera
  4. Fargerike og fine luer du har strikket! De ser gode og varme ut.

    En liten kommentar til det du skrev hos meg: Pulsvarmerne jeg har laget, er ikke strikket, men heklet. Ser at "hålkrus"-mønsteret ligner veldig, men det er faktisk en helt annen teknikk. Først har jeg heklet hele pulsvarmeren i en farge, og så ble nettet heklet i en annen farge etterpå og festet ved kantene ;)

    SvaraRadera
  5. Men åhh vad fina!
    Jag önskar jag kunde och hade tiden till att sticka.
    Då skulle min nakenfis, Musse, få en ny tröja!

    :)

    /Bollen

    SvaraRadera
  6. Ja, du Anita, nu är cirkusen i gång, men tänk vad ett natts sömn kan göra skillnad.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...